Alltid gøy med innendørsorientering!

Postet av Orienteringsklubben Moss den 18. Feb 2023

OK MOSS  kick-startet 2023 sesongen med innendørsarrangementet Malakoff Indoor Challenge i dag.  I utgangspunktet var dette et klubbarrangement, men med mye frafall pga. vinterferien fikk vi invitert med noen eksterne løpere. Det resulterte i drøyt 50 strålende fornøyde deltagere.

Malakoff skole var en perfekt arena for et slik innendørsarrangement. Skolen byr på krevende orientering, hvor man måtte ha tungen rett i munnen til en hver tid.

42 poster var spredd utover 3 etasjer på skolen. Det var 5 forskjellige løyper å velge i mellom, med 3 ulike vanskelighetsnivåer.

De fleste deltagerene var fra OK MOSS, men det dukket også opp noen løpere fra Trøsken IL, Indre Østfold OK og Stokke IL.

Konsentrerte deltagere på startInn og utløp. Konsentrerte løpere på start.

Resultater per løype: Brikkesys

Sammenlagtvinner:

Det var laget 3 forskjellige A-nivå løyper som man kunne løpe for å knive om en sammenlagtseier. Emma Aune Rytter Jakobsen, OK MOSS (D15-16) stakk av med 1.plass, og far og sønn Løken, tok; 2.plass (Selmer Løken, OK MOSS H15-16) og 3.plass (Øyvind Løken, OK MOSS H45).

Leder i OK MOSS  Morten Breimo forklarer rektor på Malakoff om veivalg

Mange skvatt på denne posten!

Alfred og Henning i veivalgsdiskusjon

Noen spente løpere før start

Slitne "urokråker" etter mange hektiske løyper

Magnus fra Stokke IL fikk konkurrert litt på "riktig" side av fjorden:)

Kontroll i sekreteriatet

Mira får instruksjoner før hun tar fatt på en vanskelig løype

En av løypene

En stor takk til Malakoff skole for lån av arena og "terreng", samt til Henning og Elisabet som var funksjonærer og karttegner/løypelegger Erik.

Arrangementet ga mersmak og det legges planer for utvidelse av konseptet på nye skoler.