Treningsløp med selftiming fra Skihytta

Postet av Orienteringsklubben Moss den 22. Apr 2021

Nytt treningsløp med selftiming er klart fra Skihytta i dag fra kl.17.30. Postene vil henge ute fra i dag og  til og med mandag 26 april. Parkering kan forgå på Skihytta.

Avlesning av brikke vil foregå fra damegarderoben i underetasjen på Skihytta. Det er kodelås på døren med samme kode som vi bruker på garderobebygget på NØG ( takk til Øystein Olsen). Ta kontakt med Erik Jakobsen 92039377 om du trenger koden.

Oppfordrer alle urokråker m/foreldre til å komme å løpe løypene i dag mellom kl.17.30-19.00 slik at man kan få litt konkurransefølelse.

Alle andre kan løpe etter kl.19 og frem til og med mandag 26. april.

Det er laget 5 løyper fra Skihytta. Kart vil bli lagt i garderoben på Skihytta. Eller så kan man printe ut løyper herfra:

LØYPER

LøypeLengdeMålestokkPoster
Nybegynner1,6km1:75007
C-Løype1,9km1:75008
A/B - kort3km1:75009
A-Mellom3,9km1:750011
A-lang5,4km1:7500 og 1:1000018

Viktig at man leser instruksen under nøye, spesielt om man skal løype med tidtaking. Erfaring fra forrige trening er at folk melder seg på uten brikke eller i feil løype. Gjør man dette, får man ikke tid på løpet sitt. Skal du bruke lånebrikke kan du ikke melde deg på, på forhånd. Da må påmelding skje via mobiltelefonen når du har lånebrikken i hånden på Skihytta.

Instruks for tidtakingen

VIKTIG!!! ALLE SOM BRUKER LØYPENE SKAL VÆRE FRISKE OG SYMPTOMFRIE.

Alle som ønsker å løpe med tid er nødt til å melde seg på treningen på forhånd. Dette gjøres her:

PÅMELDING

Brikkenummer må legges inn der hvor det står «Transponder» og riktig løype må velges.

Man må vite brikkenummeret sitt ved påmelding, ellers får man ikke tid.

Har man ikke brikke, vil det være noen få lånebrikker på Skihytta. Bruker man lånebrikke må man melde seg på via sin egen mobil før man løper fra Skihytta. Dvs. at man ikke kan melde seg på før man har brikkenummeret på lånebrikken.

1. Oppmøte på Skihytta når man ønsker å løpe løypa i perioden 22.04-26.4.

2. Ved ankomst Skihytta må man sprite hender og brikke. Håndsprit finnes utenfor Skihytta.

3. Hent kartet til løypen du skal løpe inne på Skihytta. Løp til start.

4. Ved start nuller man brikken og løper valgt løype.

5. I mål stempler man på målposten med kode 90.

6. Sprite hender og brikke , gå inn i på Skihytta og les av brikken på 250 avleseren.

7. Resultater lastes opp automatisk og finnes her:

RESULTATER

Lånebrikker:

8. Har man brukt lånebrikke så skal brikken sprites og legges i boksen markert med "brukte brikker". Disse kan ikke benyttes igjen i samme løp.

Livelox finner man her:

Livelox

Nb!

N -løypen vil bli berørt av et lite parti med utydelig sti. Dette er i starten av strekk 3 til 4.

A-løyper;

Det har tilkommet noen nye stier (korona tråkk) som ikke er med på kartet.

Ellers går mye av løypene i en del av Mossemarka vi svært sjelden benytter. Så her er det ikke så mange som er lommekjent.

Lykke til i skogen

mvh. Erik