Treninger i høst- vintersesongen. Tirsdagstreninger + intervalltrening

Postet av Orienteringsklubben Moss den 15. Okt 2021

Høst- og vintersesongen er nå i gang. Våre faste treningstider vil være tirsdager og torsdager 18.00-20.00. Samt at vi sporadisk vil arrangere noen treningsløp i utvalgte helger. Etter nyttår vil vi også dra i gang med langturer i helgene. Under kan dere lese om vårt faste treningstilbud utover høsten. Treningen er åpen for alle klubbens medlemmer eller for de som har lyst til å bli med og prøve seg på orientering. Tirsdagstreningene er ikke kun for barn og ungdom, alle medlemmer er hjertelig velkommen. Vi ønsker at alle som skal delta melder seg på aktiviteten i kalenderen slik at vi får printet nok kart.

TIRSDAGSTRENINGER med fokus på o-teknikk fra Åvangen skole

Image of a woman taking a photo.Nybegynnere 6-10 år

Treningstid: 18:00-19:30

Beskrivelse:

Del 1 18:00-18:40:

Kort uteøkt i skolegården med orientering og orienteringsleker. Når det blir kaldere i været eller ved dårlig vær så dropper vi uteøkten og går rett inn i gymsalen fra kl.18.00.

Del 2 18:40-19:30:

Innetrening i gymsalen. Her blir det orienteringsleker, ballspill og enkle kondisjonsleker.

Utstyr:

Treningstøy tilpasset været, hodelykt, kompass, refleksvest,drikkeflaske, innetøy og -sko, Vi har kompass til utlån.

Utøvere fra 10 år+

Treningstid: 18:00-20:00 (Styrketrening: 19:30-20:00)

Beskrivelse;

Del 1 18:00- ca. 19.15:

Vi starter med o-teknisk uteøkt med hodelykt fra kl 18:00-19:20. Øktens o-tekniske tema vil variere fra gang til gang i forhold til vær og føre. Tema for økten publiseres på hjemmesiden dagen før. Treningen ledes av våre trenere.

Det vil også være opplegg for de som ikke ønsker å løpe med lykt i skogen, for eksempel gate-o, linje-o osv.

Del 2 19:30- 20.00:

Styrketrening/skadeforebygging for o-løpere i gymsalen ledet av vår hovedtrener Göran Kjærstad Winblad

Utstyr:

O-tøy tilpasset været, hodelykt, kompass, refleksvest (for gateløp), innetøy og -sko, treningsmatte til styrketreningen (valgfritt) og drikkeflaske.

Sted:

Åvangen skole i Moss

INTERVALLTRENING på torsdager

( To torsdager kommer til å bli byttet ut til en onsdag, da vi skal ha en fellesøkt med skiklubben. Det vil ble rettet i kalenderen)

Treningen er åpen for alle medlemmer over 12 år

Treningstid: 18:00-20:00

Økten består av en felles oppvarming, en intervall-del og en felles nedløping. Type intervall vil variere fra gang til gang og vil bli publisert under nyheter dagen før. Treningen ledes av hovedtrener Göran Kjærstad Winblad

Utstyr:

Sko og klær etter vær og føre, hodelykt

Sted:

Klubbhuset ved Noreødegården

Informasjon om langøkter og helgetreningsløp kommer i egen sak etter hvert.

Ha en flott treningshøst!