Desemberjakta 2021

Postet av Orienteringsklubben Moss den 8. Des 2021

Vi ønsker alle i klubben velkommen til Desemberjakta på Noreødegården. Det blir poengjakt (A, B og C+) og bingo-O (N). På grunn av covid situasjonen er dette et utearrangement og vi ber alle følge gjeldende smittevernregler.

Klubben stiller med to bålpanner,  lapskaus etter løpet og en overraskelse til barna. Drikke og øvrig mat tas med etter eget ønske.

Link til påmelding: DESEMBERJAKTA

Tidspunkt: 12.desember kl. 12

Startvindu: Individuell start poengjakt mellom kl.12.00-12.30. Det er også mulig å løpe sammen for de som ønsker det. Bingo-O (N) kan starte mellom kl. 12-13.

Mat: Det serveres lapskaus etter løpet. Øvrig mat og drikke må medbringes.

Hvem: Alle i klubben

Ta med:

- Emit-brikke og kompass (vi har utlånsbrikker og kompass)

- Egen drikke og evt. mat hvis andre ønsker enn lapskaus f.eks. pølser til bålpanna.

- Klær for bålkos etter løp

- Noe å sitte på

Poengjakt (A, B og C+):

Dette er et sosialt løp og konkurranseformen er poengjakt. NB!! Vær forberedt på at poengjakta kan by på problemer, og kartet kan som kjent være noe mangelfullt.

Løpstid: 60 minutter

Løpetilbud:

- A-lang (1:10.000), kartet vil mangle noen detaljer.

- A-mellom/kort (1:7.500), kartet vil mangle noen detaljer.

- A/B/C+ (1:7.500), samme kart som A-mellom, men alle detaljer er på kartet.

Vinner: Den med flest poeng i hver løype

- For hvert andre minutt raskere en løpstid (1 time) + 1 minutt. NB! maks 5 poeng

- For hvert minutt over løpstid -3 poeng

- Resultater vil komme i løpet av ettermiddag/kveld

Bingo-O:

Deltagerne skal orientere seg frem til postene på kartet. Når man finner sine figurer på postene skal man krysse av på bingoalppen til de får "BINGO".

Løps- og smittevernansvarlig: Egon Lundsrud mob. 982 07 269