Ukens treninger, løp og teoretisk gjennomgang av ÅSBNF (Uke 4)

Postet av Erik Rytter Jakobsen den 23. Jan 2022

Denne uken blir det en vanlig treningsuke for våre barn og ungdommer. For de voksne blir det også tirsdagstrening men med en utendørs vri på styrketreningsdelen. Anbefaler alle klubbens voksne medlemmer om å bli med på tirsdagstreningen denne uken. Her blir det sprintsløyfer i gatene og enkle styrkeøvelser utendørs etter økten.  Onsdagen tar vi en teoretisk gjennomgang av løypene fra forrige ukes ÅSBNF. Møtet blir på teams og alle som har lyst kan bli med.

På torsdag blir det en vanlig intervalløkt, ukens tema er 4minx5 i skog.

På søndag blir det sprintløp på Store Brevik.

Tirsdag 25.01:

Tirsdagstrening med o-teknikk

Nybegynnere 6-10 år (kun innetrening)

Treningstid: 18:00-19:15

Innetrening i gymsalen. Her blir det orienteringsleker, ballspill og enkle kondisjonsleker.

Utstyr:

Innetøy og -sko og drikkeflaske. Vi har kompass til utlån.

Utøvere fra 10år og oppover

Treningstid: 18:00-20:00 (Styrketrening: 19:30-20:00)

Beskrivelse;

Del 1 18:00- ca. 19.15:

Vi starter med o-teknisk uteøkt med hodelykt fra kl 18:00-19:20. Sprintsløyfer er dagens tema.

Del 2 19:30- 20.00: Innendørs styrketrening for alle under 20 år/ utendørs styrketrening for de over 20år.

Utstyr:

O-tøy tilpasset været, hodelykt, kompass, refleksvest (for gateløp), innetøy og -sko, treningsmatte til styrketreningen (valgfritt) og drikkeflaske.

Sted:

Åvangen skole i Moss

Onsdag 26.01:

Digital teoretisk gjennomgang av løypene fra forrige ÅSBNF og forberedelser til neste ÅSBNF. Alle som vil kan bli med. Vi diskuterer veivalg og strategier. Med Göran, Henning og Erik.

Lenke til møte kommer i egen nyhetssak.

Torsdag 27.01:

Torsdagsintervaller fra Noreødegården

Dagens økt er: 4min x 5 intervaller i terreng, NB! O-sko og lykt denne gangen

Treningen er åpen for alle medlemmer over 12 år

Treningstid: 18:00-19:30

Utstyr:

O-Sko og klær etter vær og føre, hodelykt.

Sted:

Klubbhuset ved Noreødegården

Søndag 30.01

Sprintløp på Store Brevik. Emit Touch free tidtaking, vi har lånebrikker til alle tilknyttet klubben.

4 løyper; A-lang, A-mellom, A-kort og C-løype.

Påmelding i EVENTOR eller på hjemmesidene våre