Tirsdagstrening og orienteringsintroduksjon for V/S ILs allaktivitetsgruppe

Postet av Orienteringsklubben Moss den 19. Apr 2022

Det ble en uvanlig hektisk tirsdagstrening i dag! Før dagens trening inviterte OK Moss V/S IL sin allaktivitetsgruppe med på orienteringstrening. 20 stk 6 åringer fikk en kjapp introduksjon til orienteringsporten. De fikk prøve seg på stjerne-O og korte O-sløyfer.

Opplegget ble avsluttet med "favoritten" stemplingsrunde med brikke. Det var mange fornøyde barn og foreldre etter opplegget. Vi får håpe at det ga mersmak og at noen finner veien tilbake til neste trening.

Etter dette opplegget var det dags for vår vanlige tirsdagstrening. Dagens økt gikk fra Kirkebygden skole. Hele 49 deltagere var med! Blandt disse var det 6 løpere fra andre klubber, samt noen nye som ville prøve ut orientering. Hyggelig å se flere voksne som ble med på dagens o-tekniske trening. Vi har plass til flere så det er bare å bli med neste gang!. Det er alltid løyper for N-C-B og A nivå.