O-løp i Norge

Påmelding til orienteringsløp gjøres i terminlistene i Eventor. Her kan man melde seg på alle norske konkurranser. For å melde seg på et løp må man å ha en bruker i Eventor. Det er også fordel om man har en egen EKT-brikke.

I Norge deles o-løpene inn i nærløp, kretsløp og nasjonale løp. Det finnes flere konkurranseformer; Sprint løp i bymiljø og skogsorientering som mellomdistanse, langdistanse eller ultradistanse.

Gjennom året avvikles også kretsmesterskap og Norgesmesterskap.

I tillegg finnes utallige stafetter og nattløp. OK MOSS stiller alltid lag i de største stafettene her til lands som er Night Hawk og 15-stafetten.

Se og meld deg på o-løp i Norge

O-løp i utlandet

Påmelding til orienteringsløp i utlandet gjøres på litt forskjellige måter.

NB! Ikke alle land bruker samme brikkesystem som i Norge

Sverige:

Sverige er et orienteringsmekka med utrolig mange store og små løp. O-ringen som arrangeres i sommerferien er verdens største orienteringsløp og en yndet destinasjon for OK Moss løpere som ønsker seg et 5 dagers løp i sommerferien.

På våren stiller OK Moss alltid stafettlag i 10-mila og på høsten har vi klubbtur til 25-manna stafetten.

Påmelding til orienteringsløp Eventor

Brikkesystem: Sportident

Påmelding til o-løp i Sverige

Danmark:

Danmark er også en fin orienteringsdestinasjon. OK Moss drar hver vår på klubbtur til Nord-Jysk 2 dagers, samt at det finnes mange andre fine løp gjennom sesongen.

Påmelding til orienteringsløp O-service

Brikkesystem: Hovedsaklig EKT-brikke og noe  Sportident

Påmelding til o-løp i Danmark

Det store utland:

Gjennom sesongen finnes det O-løp i de fleste land. Det arrangeres masse små og store o-løp nedover i Europa og i andre deler av verden. For å finne disse kan man ta en titt her:

Oversikt over løp rundt omkring i verden