Ok Moss har faste treninger for klubbens medlemmer på tirsdager og torsdager hele året. Innholdet i treningene vil variere i forhold til sesong.  Barn fra 5år, ungdom og voksne deltar på våre treninger.

Faste treninger på vinteren (fra 10.10.2023) er som følger

Tirsdager: O-teknikk for de minste, og intervalltrening for 10/12år og eldre. Oppmøte på Reier skole på Jeløya 18.00-20.00

Torsdager: O-teknisk trening for A/B løypere på  Noreødegården 18.00-20.00

I tillegg har vi  treningsopplegg som ukas løype, lørdagslangtur og treningsløp i utvalgte uker.

Les mer om vårt treningstilbud og innhold lenger ned på sidene:

Vintertreninger:

Image of a woman taking a photo.Nybegynnere 5-10/12 år

Treningstid: 18:00-19:30

Del 1 18:00-18:40:

Kort uteøkt i skolegården med orientering og orienteringsleker. Når det blir kaldere i været eller ved dårlig vær så dropper vi uteøkten og går rett inn i gymsalen fra kl.18.00.

Del 2 18:40-19:30:

Innetrening i gymsalen. Her blir det orienteringsleker, ballspill og enkle kondisjonsleker.

( Styrketrening fra 19.30 for de som vil være med)

Utstyr:

Treningstøy tilpasset været, hodelykt, kompass, refleksvest, innetøy og -sko og drikkeflaske. Vi har kompass til utlån.

Utøvere fra 10/12 år og eldre.

Beskrivelse;

Del 1 18:00- ca. 19.15:

Intervalltrening:

Økten består av en felles oppvarming, intervalltrening og en felles nedløping. Type intervall vil variere fra gang til gang og vil bli publisert i kalenderen. Treningen ledes av hovedtrener Göran Kjærstad Winblad

Del 2 19:30- 20.00:

Styrketrening/skadeforebygging for o-løpere i gymsalen ledet av vår hovedtrener Göran Kjærstad Winblad

Utstyr:

O-tøy tilpasset været, hodelykt, kompass, refleksvest (for gateløp), innetøy og -sko, treningsmatte til styrketreningen (valgfritt) og drikkeflaske.

Reier skole

*Noen tirsdagstreninger gjennom vinteren vil kræsje med nattløpsserien ÅSBNF, da vil mange av klubbens ungdommer og seniorer prioritere ÅSBNF. Det vil fortsatt være et tilbud på Reier til de yngste, samt at det fortsatt vil være mulig å løpe intervaller for eldre klubbmedlemmer som ønsker det.

Image of a woman taking a photo.Treningen er åpen for alle medlemmer over 12 år, (eller fra 10år med foreldre)

Treningstid: 18:00-20:00

O-teknisk trening i skogen rundt Noreødegården. Tema vil variere fra gang til gang. Ved mye snø kan vi kjøre treningen som en sprintøkt.

I de ukene hvor det arrangeres ÅSBNF løp på tirsdager, vil økten endres til en intervalløkt.

Utstyr:

Sko og klær etter vær og føre, hodelykt

Klubbhuset ved Noreødegården

Alt man trenger å vite om orientering og o-løp

Nybegynnere 6-9 år

Treningstid: 18:00-19:30

Helt ferske nybegynnere anbefales å ha med seg en voksen på de første treningene.

A-B-C løpere fra 11 år og voksne

Beskrivelse:

O-teknisk uteøkt i skogen eller skolegård/bymiljø. Øktens o-tekniske tema vil variere fra gang til gang i forhold til vær og føre. Tema for økten publiseres under nyheter dagen før. Treningen ledes av våre trenere.

O-tøy, kompass.

Sted:

Oppmøtested vil variere fra gang til gang. Se i KALENDEREN for nøyaktig oppmøtested.

Image of a woman taking a photo.

Treningen er åpen for alle medlemmer

Fristart mellom: 17.00-19.00

Beskrivelse:

Vi tilbyr treningsløp med ulike løyper gjennom store deler av sesongen. Løypene vil være av ulik vanskelighetsgrad og lengde. Vi tilbyr tidtaking med EKT-brikke for de som ønsker det. Vi har også noen lånebrikker tilgjengelige på hver trening.

Treningen ledes ikke av våre trenere. Dvs. er man helt fersk nybegynner bør man ha med seg en voksen, eller avtale litt veiledning med en trener eller et annet klubbmedlem.

Vi tilbyr følgende løyper:

Nybegynner løype 1,5km-2km

C-løype 2-2,5km

A/B- løype 3-3,5km

A kort - løype 2,8-3,5km

A lang - løype 4,5-5km

Utstyr:

O-tøy, kompass og brikke (brikke kan lånes på treningen)

Sted:

Image of a woman taking a photo.