10Mila Nynäshamn 2024

Postet av Orienteringsklubben Moss den 13. Mai 2024

Det var i år 18 fra OK Moss som reiste til Nynäshavn for å delta på den prestisjetunge stafetten 10Mila.

Årets stafett var historisk! Damestafetten hadde for første gang nattetapper med jaktstart/vågstart dagen etter. Herrene hadde også opphold i stafetten med jaktstart/vågstart sent lørdag kveld.

Link LivLoxh

Link Resultater

Ungdommen startet først. På laget til OK Moss løp Tuva, Pauline, Mira og Oskar. De leverte en strålende stafett og løp inn som lag 109 av 273 lag. For resultat og tider se nederst på siden.

På damelaget løp Elisabeth, Emma, Pauline, Tuva, Hanne og Kristine. Elisabeth løp den historiske førsteetappen med natt for damer, før hun vekslet Emma ut på den andre nattetappen. Etter to nattetapper var det pause. Pauline gikk ut i jaktstart på morgenen dagen etter. Etter stødig orientering av alle på laget ble damelaget nr 199 av 271 lag. For resultat og tider se nederst på siden.

På herrelaget løp Donatas, Henning, Karl Asmund, Johan, Sondre, Göran, Egon, Anders, Thomas og Øystein. Stafetten startet med tre dagetapper før pause. Jaktstarten startet igjen kl. 23.30 med vågstart kl. 00.30. Det var i år kun 3 nattetapper for herrene før det gikk over i dag. Herrelaget ble disket på siste etappe, men hadde blitt ca. nr. 170 hvis laget hadde blitt godkjent.

Resultat og tider: