Rolleliste
Rolle |
---|
Løpsleder |
Sekretariatsleder |
Løypelegger |
Startleder |
Salgsleder |
Klubbens arrangementsansvarlig |
Løpsleder
Forberedende arbeider
Følgende arbeidsoppgaver delegeres til arrangementsansvarlig:
- registrere løpet i Eventors kalender
- registrere lenker i Eventor til innbydelse, påmelding og resultater
- etablere påmelding
Andre oppgaver:
- skrive innbydelse og PM
- leie/låne innendørs lokale med garderobe/dusj
- skaffe løypelegger
- skaffe leder til salg og sekretariat
- skaffe personell til opprydding og vask av lokalene (2 personer)
- skrive en nyhet på hjemmesiden om arrangementet
- sende pressemelding til Moss avis
Salg
Ansvarsområdet: Salg av kioskvarer.
Nødvendig personell: 3
Før løpet
- Skaffe mineralvann, kaffe og vaffelrøre
- Hente evt. varer og utstyr (kaffetraktere, vaffeljern) på NØG
- Lage plakat med priser
Under løpet
- Steke vafler
- Trakte kaffe
- Selge
Etter løpet
- Rydde kjøkkenet
- Returnere vareoverskudd til NØG
- Utarbeide regnskap for kiosksalget og sende det til løpsleder
Utstyr
- 2 kaffetraktere
- 2 vaffeljern
- kaffe
- vaffelrøre
- mineralvann
- stekefett
- vekslepenger
- utstyr for betaling med kort (iPAD, iZettle)
Sekretariat
Arbeidsoppgaver: Ansvar for løperregistrering, tidtaking, målgang og resultater
Nødvendig personell: 3
Før løpet
- Etablere løpet i Emit
- Skrive ut 100 Endringsskjemaer
Under løpet
- Registrere deltakere
- Oppdatere løpsdatabase
- Kjøre løpet vha. Emit
- Skrive ut og henge opp resultatlister
- Kontrollere at løperbrikkene blir avlest i mål
Etter løpet
- Legge ut resultatliste i Eventor
- Sende fakturaer til norske klubber
Utstyr
Løperregistrering
- 100 registreringsskjemaer
- 5 kulepenner
Tidtaking
- 2 pc-er
- 1 skriver
Mål
- Målenhet
- MTR-3
- MTR-4
Resultater
- Tape
Start
Ansvarsområde: Rigge, gjennomføre og rydde start
Personell: 2 personer
Utstyr: Startklokke med startsignal, Bokser til kart (en for hver løype). Løse postbeskrivelser. Merkebånd. Bord.
Rigge start
Merke til start.
Ved hjelp av merkebånd (kan legges på bakken) dele start inn i en kolonne per løype. Hver løype deles så inn i 4-5 rader. Det markeres tydelig hvilke klasser/hvilken løype som hører til hver enkelt kolonne. Hensikten er at det ved kø i enkelte løyper blir tydelig når og hvor køen skal flytte seg når startklokken gir startsignal.
Sette opp et bord der de løse postbeskrivelsene plasseres.
Plassere startklokken slik at den kan ses og høres av løperne. Startklokken stilles for signalering hvert halve minutt.
Gjennomføre start
Kontrollere at startkøsystemet fungerer slik at løperne starter med minst et halvt minutts mellomrom.
Rydde start
Fjerne merkebånd og ta inn bord.
Løyper
Ansvarsområde: Løypelegging, klargjøring av kart, postutsetting og postinntak
Personell: 3 personer
Før løpet
- Legge løyper
- Tegne løyper
- Kontrollere løypene
- Skrive ut kart med løyper
- Skrive ut løse postbeskrivelser
- Legge ut poster
- Sette ut EKT-nullere og startpost
Etter løpet
- Ta inn poster
Utstyr
- Poster
- EKT-enheter
- 2 EKT-nullere
- Plastposer til kart
Parkering
Ansvarsområde: Merke til løp og dirigere parkeringen.
Personell: 1-4 personer
Før løpet
- Ordne med personer som kan hjelpe til med parkering
- I samarbeid med løpsledelse, planlegge parkeringsplasser. Antall biler er anslått til 60 stk.
- Planlegge parkeringsavviklingen i detalj. Kartlegge de forskjellige parkeringsmulighetene på skisser som hver P-funksjonær får utlevert.
- Anmode alle parkeringshjelpere på å ta med egen gul refleksvest.
På løpsdagen
- Merking fra der det er angitt i innbydelsen til parkeringsområdet
- Dirigere biler til parkeringsplass.
Etter løpet
- Ta ned all merking og skilting.
Utstyr
- Dersom behov fremskaffe radio for kommunikasjon internt i parkeringsgjengen.