Birk og Øyvind ble kretsmestere i presisjonsorientering

Postet av Orienteringsklubben Moss den 14. Mai 2022

I dag arrangerte OK Moss en Pre-O konkurranse for både bredde og elite på kartet Engholmen. Larkollen viste seg fra sin beste siden med strålende vær.

Presisjonsorientering, eller Pre-O, er en gren innen orientering som er integrert for funksjonsfriske og bevegelsehemmede. Løypene skal gå langs stier eller veier som er tilgjengelig for rullestol. I terrenget langs løypa er det plassert et antall poster, som skal løses korrekt.

30 elitedeltagere, 18 A-deltagere, og et par N-deltagere prøvde seg i løypen til Henning og Øystein. Blandt disse var vi 10 mossinger som fikk prøvd seg på Pre-O.

Den konkurransen fungerte også som KM for Østfold o-krets. Øyvind Løken ble kretsmester i klassen A-17. Brik Breimo ble kretsmester i klassen A13-16. Sofie Holm Nedrebø tok sølv og Emma Aune Rytter Jakobsen tok bronse. Gratulerer til alle sammen.

Resultater:

Bilder: