NM -Uka 2022

Postet av Orienteringsklubben Moss den 12. Sep 2022

NM-Uka 2022 er historie - og for en historie:

Torsdag var det Langdistanse med målgang på Løvlia/Krokskogen. Alfred ble nr. 2 i H17-18, kun 41 sek unna gullmedaljen. Erika imponerte med en super 10. plass blant 40 deltakere i D17-18. Frida ble nr. 28 i samme klasse og Sebastian endte på 36. plass av de 47 startende i gutteklassen. (Sondre måtte stå over pga. sykdom.)

Lørdag var det tid for Mellomdistanse. Alfred fikk nok en sølvmedalje, Sondre ble nr. 15 og Sebastian nr. 21. Sterke prestasjoner av alle tre i kamp med ca. 60 startende. Frida endte på 29. plass og Erika på 34. etter krevende orientering i det diffuse terrenget rundt Solli Gård i Asker.

NM-Uka ble avsluttet med Seniorstafett, men OK Moss hadde bare juniorer på startstreken, med unntak av Göran. Jentene ble sendt ut i det kuperte terrenget først, der de bl.a. måtte forsere 100 sammenhengende høydemeter på vei til arenapassering. Erika og Frida fikk med seg Klara fra BUL Tromsø på laget, og de fullførte med stil, minimalt med tidstap, og ble belønnet med 34. plass blant 60 lag, der de fleste damene i Norges-/verdenstoppen stilte til start.

Gutta avsluttet årets NM-uke med en strålende (bokstavelig talt, sola snek seg endelig frem etter noen dagers fravær...) 20. plass av hele 88 startende lag, også de i kamp med de fleste av Norges beste o-løpere. Diplomet skal nok henges opp på NØG - det er en del år siden vi hadde en så god plassering for gutta i NM-stafetten!

Resultater: Langdistanse, Mellomdistanse, Stafett damer, Stafett herrer