OK Moss fikk 100 000kr i gave av Sparebank 1 Østfold og Akershus!

Postet av Orienteringsklubben Moss den 15. Des 2022

OK Moss fikk i dag 100 000kr i gave fra Sparebank 1 Østfold og Akershus sitt gavefond! Midlene skal brukes til utstyr for å skalere opp/videreutvikle Kråkecup'n konseptet. Med disse midlene får vi kjøpt inn flere postenheter, emitag brikker og annet tidtakerutstyr. Vi får også kjøpt inn mer utstyr til å profilere arrangementet og klubben vår.  OK Moss ønsker å satse videre på konseptet, da det øker vår synlighet og tilstedeværelse i byen betraktelig.

Bedriftserien kommer til å videreføres i 2023, og vi vil også prøve oss på et tilsvarende konsept rettet mot skoler. Vi har stor tro på vår økte synlighet der folk bor,  og Kråkecup'n bedrift/skole vil føre til økt rekruttering av både unge og voksne. Tilbakemeldingene fra deltagerne (ikke o-løpere) i årets Kråkecup er at de synes det er veldig gøy å løpe rundt i byen på jakt etter poster. Terskelen for å teste ut sprint/byorientering er betydelig lavere enn til skogsorientering, og er dermed en fin inngangsvinkel til vår fantastiske sport!

Så tusen takk til Sparebank 1 Østfold og Akershus som har tillit og tro på oss i OK Moss!