Oppsummering fra Pinseløpene

Postet av Orienteringsklubben Moss den 21. Mai 2024

I helgen har det vært pinseløp både på Kongsberg og i Hamar.

På Kongsberg var det hele 29 startene fra OK Moss.

På søndag var det langdistanse og det var nok mange som ikke var helt forberedt på varmen etter vinteren og det ble rapportert om både små og veldig store bommer.

Blant ungdommene ble det flere topp 10 plasseringer. Mira (2), Sondre (2), Elise (2), Emma (2) og Tuva (6).

På mandag var det mellomdistanse og ungdomsstafett.

I klassen D11-12 var det søstrene Eline og Mia Pedersen på lag. Jon Pedersen hadde overført all sin stafett erfaring og Eline la seg først ut av arena. Vekslingen med Mia gikk bra og det ble levert en flott stafett. Håper premien smakte og at vi treffes på flere løp gjennom sommeren.

I klassen D13-16 var det søstrene Tuva og Mira Lundsrud på lag. Tuva sendt en overtent Mira ut i tet etter første etappe og Mira satte av gårde i et forrykende tempo. Etter en spennende sluttspurt ble det 3. plass på Lundsrud jentene.

I klassen H13-16 var det Trym og Oscar på første etappe og Selmer på siste. En litt stressa Trym fant en avslappet Selmer på veksling. Selmer våknet opp og leverte et godt løp. Det så ut som gutta var godt fornøyde etter avsluttet løp.

Pinseløpene i Kongsberg var et veldig fint arrangement og fantastisk terreng. Og nå er vi forberedt for de neste løpene i sommervarme.

I Hamar var Pauline, Oliver og Nina og løp. Gratulere alle sammen med flotte resultater.

Pauline gikk seirene ut både i Elgdilten og Løvspretten.

Ellers er det er mye aktiviteter fremover.

Tirsdag 21/5 Tirsdagstrening på Molbekk.

Onsdag 22/5 Dugnad på Noredødegården

Torsdag 23/5 Mossemesterskap i sprint

Fredag 24/5 13-16 åringene drar for å forsvare Norge i Borås på Unionsmatchen

Mandag 27/5 Kråkecup løp 2 på Varnaveien

Torsdag 30/5 Juniorene reiser til Trondheim

Torsdag 30/5 Treningsløp

Lørdag 1/6 15-Stafetten og Råtasskonkurransen. Veldig flott arrangement for alle.

Følg med i kalenderen.