Oppsummering fra siste ukers aktiviteter

Postet av Orienteringsklubben Moss den 10. Jun 2024

Det har vært noen travle O-uker og her kommer en liten oppsummering.

Unionsmatchen

Helgen 24.-26. mai hadde vi en helg gjeng av gårde til Sverige for å forsvare kretsen mot svenskene.

Utfyllende reportasje kan leses på kretsen sine sider.

Trondheim Open og JWOC uttak

31/5-2/6 var den Trondheim Open med JWOC uttak. OK Moss sendte 8 juniorer på dette arrangementet.

Lørdag: Mellomdistanse

I klassen H17-20E løp Alfred seg inn på 2. plass, bare 14 sekunder bak Philip Romøren fra Fossum.

Bra plasseringen ble det også på Erika (17/65), Oliver (19/90) og Sondre (22/90)

Første års juniorene leverte også varene, Emma (39/62) Johan (42/90) og Anders (65/90)

Søndag: Langdistanse

På søndagen var det langdistanse.

Alfred hadde klar ledelse frem til 4. post men strøk rett til venstre for posten som tilslutt resulterte i en 3 minutter bom som det var vanskelig å ta igjen. Det ble en 11. plass til slutt.

Erika leverer igjen stabilt godt løp og får 20.plass.

Resultatene for resten av gjengen var Sondre (21/84), Oliver (29/84), Johan (42/84), Emma (44/59), Anders (76/84). Anders hadde et overtråkk fra dagen før.

15-stafetten og råtass-stafetten

OK Moss hadde 3 Råtasslag (Mossejentene, SIGMA Boys, OK Mosschester United) i sving som jaktet ulven, slang seg gjennom jungelløypa og svarte på quiz.  Alle leverte veldig høye poengsum.

Ellers stilte vi lag både i 15-stafetten og 15-Kvartetten.

Veldig morsomt arrangement selv om terrenget var tungt.

Displaying IMG_3603.jpg

Displaying IMG_3613.jpg

Alfred til Junior-VM i Tsjekkia

Alfred Bjørnerød er tatt ut til å løpe VM i Tsjekkia. Gratulerer så meget

Progamet:

Mandag 1. juli: sprintstafett
Tirsdag 2. juli: sprint
Onsdag 3. juli: langdistanse
Fredag 5. juli: mellomdistanse
Lørdag 6. juli: skogsstafett

Hjemmesiden til arrangementet

Klubb KM stafetten

I årets klubb KM stafett klarte OK Moss å stille med 9 lag. Det ble felles start på de fleste av oss og det var så absolutt fordel for de løpssterke.  OK Moss kom på andre plass og manglet 29 poeng opp til Halden. Neste år tar vi pokalen.

Kråkecup

3 av 6 Kråkecup er gjennomført. Vi har nå rundt 70 påmeldte så det øker litt hver gang vi arrangerer men vi skulle gjerne fått med andre flere. Elisabeth Jakobsen og Øyvind Løken har gjort en stor innsatt for å engasjere sine kollegaer og de har nå blitt faste deltagere. Anbefaler alle medlemmer av klubben å jobbe aktivt med sine kollegaer for høstens løp.

Og det er mye som skjer fremover:

Her er noen av sommerens godbiter.

Helgen 14-16/6

Jukola stafetten i Finland

Camp Stokke og Midtsammerløpene

Helgen 21-23/6

O-festivalen

Hegen 27-30/6

Sørlandsgaloppen

Helgen 6-7/7

Fjord-O

Morokulien 2 dagers

Helgen 13-14/7

Gammelskolla 2 dagers

2-7/8 O-landsleiren og HL

August

Sommer O-skolen hos OK Moss (info kommer snart)

Helgen 8-11/8

Geilo 4-dagers

Ønsker alle medlemmer god sommer. Regner med at vi treffes opptil flere ganger i løpet av sommeren.

Morten

for styret.