Trenger du noen sporty aktiviteter i påsken?

Postet av Orienteringsklubben Moss den 22. Mar 2024

Våren har ankommet vårt distrikt, og den bringer med seg sikre vårtegn! Stolpejakt, turorientering og sesongstart! Vil du komme i form i løpet av påsken eller trenger noen aktiviteter? Fortvil ikke, OK Moss har flere tilbud klare!

Stolpejakt

200 stolper er satt ut og er klare til jakt. Foreløpig i 4 områder; Moss by, Sperrebotn/Brønnerødtjern, Råde sentrum/Karlshusskogen og en historisk/arkeologisk stolpejaktrunde ved Rygge kirke. I tillegg kommer det et kart i Vestby kommune i løpet av uken.

Mer info finner man her.

Turorientering

Turorienteringssesongen braker løs i helgen. 23. mars åpner 8 kart med 80 poster av ulik vanskelighetsgrad. Tur-o kartene kan man bestille her. Årets kartområder er som følger: Torebråte nord og syd (Våler), Mossemarka nord og syd, Larkollmarka nord og øst, Kirkebygen (Våler) og Molbekktjern.

Påskeløpet 2024

På Palmesøndag 24.03 arrangerer familien Lundsrud påskeløp fra Kirkebygden. Det blir 4 løyper; C-nivå, B-nivå, A-kort og A-lang. Løypelegger Egon lover nydelig og nesten helt snøfritt terreng. Påmelding her: Hjemmesiden (for medlemmer) eller Eventor (for eksterne)

Treningsopplegg

Tyrving IL har gjennomført en stafett-treningsøkt i vårt distrikt. De har laget en gaflett løype på 7,2 km. Opplegget finner sted på Ødemørk, med utgangspukt fra Ødemørkstua. Postene er markert med små skjermer og refleks. Postene skal tas inn i etter påske. Kart for nedlastning finner man her: Stafett-trening

Vi ønsker alle en sporty og god påske!