Ny info om treningsløp - ENDRING

Postet av Orienteringsklubben Moss den 14. Apr 2021

Det blir endring i vår plan om ukas løype fremover.  De to ukas løype som vi annonserte på mandag (Ødemørk/Våler Varde) vil bli flyttet til et annet terreng. Årsaken til dette er at vi ønsker å prøve å få til tidtaking med brikke på disse løypene (for å få en mer høytidelig  "treningsløp" følelse).

Vi har bestilt en Selftiming enhet fra EMIT som gjør at vi kan ha tidtaking uten personell til stedet. Det vil si at vi oppgraderer ukas løype på torsdager til et "løp når du vil løype" med tidtaking og resultatliste.

Denne enheten ankommer mest sannsynlig en gang på torsdag. Så da får vi se om vi klarer å ha løyper og enheten klar til bruk allerede fra torsdag kl.17. ( Om vi ikke får enheten i morgen så utsettes løypa med en dag).

Mer info om ukas løype og instruks for tidtaking kommer så fort vi har enheten i hus. Vi informerer på hjemmesiden.

Første ukas løype med tidtaking denne uken kommer i alle fall til å gå fra NØG, kart vil finnes i garderobebygget og avlesning av brikken vil foregå der. Løypene vil da henge ute i flere dager slik at man selv kan velge når man vil løpe.

For urokråkene

Da barn og unge under 20 år har lov å trene sammen. Ønsker vi i klubben å legge til rette for at urokråkene kan få et sosialt møtepunkt og møtes som et normalt treningsløp.

Vi vil lage to tidspunkter hvor urokråkene kan møtes i sine respektive kohortgrupper etter kommune ( Moss og Våler/Vestby/Askim).

Dette vil vi gjøre fra neste uke da denne torsdagen er litt usikker mtp. oppstart.

Viktig info om N-løyper

Nybegynner løypa vil ikke kunne henge ute i flere dager. Disse  løypene vil gå i stinettet og sannsynligheten for at postenhetene vil bli borte er stor. Så N -løypene vil kun henge ute på et angitt tidspunkt på torsdagene. Mer info vil bli gitt.