Selftiming treningsløp/ukas løype fra NØG

Postet av Orienteringsklubben Moss den 15. Apr 2021

Vi har nå mottatt self timingsenheten fra EMIT. Det blir derfor mulighet å løype ukas løype med tidtaking fra i kveld kl.17.00 til og med tirsdag 20.4.

Det er laget 5 løyper fra Noreødegården. Kart vil bli lagt i garderobebygget. Eller så kan man printe ut løyper herfra:

LØYPER

Nybegynner løype - 1,4 km (Det vil kun være mulig med tidtaking i denne løypen torsdag 15.04 mellom 17-19 da stemplingsenhetene tas inn)

C- løype 1,8 km

A/B -Kort 3 km

A- Mellom 3,9 km

A- Lang 5,2 km

Instruks for tidtakingen

VIKTIG!!! ALLE SOM BRUKER LØYPENE SKAL VÆRE FRISKE OG SYMPTOMFRIE.

Alle som ønsker å løpe med tid er nødt til å melde seg på treningen på forhånd. Dette gjøres her:

PÅMELDING

Brikkenummer må legges inn der hvor det står «Transponder» og løype må velges.

Man må vite brikkenummeret sitt ved påmelding, ellers får man ikke tid.

Har man ikke brikke, vil det være noen få lånebrikker på NØG. Bruker man lånebrikke må man melde seg på via sin egen mobil før man løper fra garderobebygget. Dvs. at man ikke kan melde seg på før man har brikkenummeret på lånebrikken.

1. Oppmøte på NØG når man ønsker å løpe løypa i perioden 15.04-20.4.

2. Ved ankomst garderobebygget må man sprite hender og brikke. Håndsprit finnes utenfor garderobebygget.

3. Hent kartet til løypen du skal løpe. Løp til start.

4. Ved start nuller man brikken og løper løypa.

5. I mål stempler man på målposten med kode 90.

6. Sprite hender og brikke , gå inn i garderoben og les av brikken på 250 avleseren.

7. Resultater lastes opp automatisk og finnes her:

RESULTATER

Lånebrikker:

8. Har man brukt lånebrikke så skal brikken sprites og legges i boksen markert med "brukte brikker". Disse kan ikke benyttes igjen i samme løp.

Livelox

Nb!

Angående løypene, så ble de laget på "sparket" da vi brått byttet terreng for å bruke selftiming løsningen. Ved uthenging av poster ble det også oppdaget et stort nytt hogstfelt i skogen hvor løypene skulle gå. Derfor ble alle A-løypene endret samtidig med utsetting av poster.  Mossemarka rundt Noreødegården har dessverre blitt utsatt for veldig mye skogbruk den siste tiden, så det er vanskelig å finne gode traseer for løypene. Men jeg har prøv så langt det har latt seg gjøre på kort varsel.

Lykke til i skogen

mvh. Erik