Gode muligheter for kompetanseheving i klubben høsten 2021! KOMPETANSEHELG + TRENERKURS + KARTTEGNERKURS

Postet av Orienteringsklubben Moss den 26. Sep 2021

O-sesongen er på hell og kun  noen få tradisjonelle langløp gjenstår i årets sesong. Etter disse løpene går vår sport inn i dvalemodus og vi starter forberedelsene mot neste års sesong.

I den forbindelse har OK MOSS tatt kontakt med NOF for å få på plass et par kurs utover høsten for å styrke vår organisasjon og heve vår kompetanse. Vi har nå fått på plass et Trener 1 kurs og et Karttegner kurs, og begge kursene vil bli avholdt i Moss på NØG.

Dermed blir det hele 3 helger med muligheten til å heve vår kompetanse i høst/vinter!

30.-31. oktober KOMPETANSEHELG på Gardermoen i regi av NOF

Norsk Orientering inviterer til en helg med inspirasjon, erfaringsutveksling og faglig påfyll der vi skal styrke våre felles mål om økt aktivitet og utvikling innen orientering.

Vi ser fram til å kunne møtes igjen på Quality Airport Hotel, Gardermoen, lørdag og søndag 30.-31. oktober.

Vi lover et rikholdig og variert program med seminar og kurs om:

Arrangementsutvikling

Trener- og utøverutvikling

Klubbutvikling

Turorientering

Skoleorientering

Målgruppe er:

Ungdom og voksne

Nye og erfarne som er glad i orientering

Er du interessert ta kontakt med Morten Breimo eller Erik Rytter Jakobsen. Vi ønsker mange deltagere, men vi må koordinere slik at vi får med oss flest mulig kurs.

Påmelding:

Eventor - Aktivitet: Kompetansehelg 30.- 31. oktober 2021, Gardermoen (orientering.no)

Mer info:

6.-7. november TRENER 1 kurs (del 1) i Moss ved Sven Sondre Frøshaug

Vi opplever økt aktivitet og flere yngre barn på våre treninger. For å møte trykket med nye rekrutter trenger vi flere foreldre/medlemmer/juniorer som kan bistå på enkelte treninger. Om vi får et større trenerteam blir det lettere for oss å organisere og gjennomføre våre treninger.  I dag er det mange som allerede bidrar på treningene i ulik form. Så med dette enkle kurset vil flere føle seg mer komfortable i å steppe opp som vikar eller støttespiller på treningene. Kompetansehevingen vil forhåpentligvis kun bidra til å holde på og få inn enda flere nye rekrutter. OK Moss dekker kursavgiften for klubbens deltagere. Dette kurset kan også være fint for en junior som har lyst til å utforske muligheten for å bli trener innen o-sporten.

Påmelding:

Eventor - Aktivitet: Trener 1 kurs, Moss , DEL 1, 6.-7. nov. 2021 (orientering.no)

Mer info:

innbydelse_trener_1_kurs_moss_2021_22.pdf (orientering.no)

4.-5. desember KARTTEGNER kurs i Moss ved Ida Vår Kierulf Meyer

Vi ønsker også å styrke vår kompetanse på tegning av kart. Klubben har noen virkelig dyktige karttegnere men vi ønsker nå å tilby muligheten til at flere kan få lære seg å tegne kart. Så kanskje vi engang i fremtiden har enda flere gode karttegnere i klubben. Kurset passer for deg som er interessert i å lære å tegne kart, og til deg som har litt erfaring fra før. Kurset vil spesielt ta for seg tegning og revidering av skogskart.  En del av våre ungdommer som tidligere har tegnet skolegårdskart vil kunne bruke dette kurset som en del 2 for å komme videre med karttegningen.

OK Moss dekker kursavgiften for klubbens deltagere.

Mer info