Mye aktivitet i helgen!

Postet av Orienteringsklubben Moss den 7. Nov 2021

Selv om årets O-sesong er over er det fortsatt mye aktivitet i klubben.

Kongens 50-årsløp

På lørdag hadde vi løpere i aksjon i  Indre Østfold på  Kongens 50-årsløp. Alfred Bjørnerød tok en 2.plass 8 sekunder bak den gamle verdensmesteren Tore Sandvik.  Erik Rytter Jakobsen tok 4.plassen.

Emma Aune Rytter Jakobsen tok en 10.plass i samme løype, som beste dameløper.

Kadaverløpet 2021

Det tradisjonsrike ultraløpet Kadaverløpet gikk for 44. gang. Øyvind Løken og Donatas Kontautas representerte OK Moss i denne kraftprøven.

Årets start gikk fra Middagsåsen i Våler, med først post på toppen av Våler Varde.  Førstestrekket ga en fin start på årets løp. Mål var som vanlig ved universitetet i Ås.

Øyvind og Donatas løp nærmere 4 mil og brukte 5 timer på løpet.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Trener- 1 kurs

Vi har også  4 personer på trener 1-kurs på NØG denne helgen.  Både lørdag og søndag blir det faglig påfyll fra Svend Sondre Frøshaug fra NOF.

Gjørmeløpet 2021

Flere mosseløpere stilte på startstreken til Moss skiklubbs tradisjonelle terrengløp! Vanemtjern viste seg som vanlig fra sin våteste side.

Göran Winblad og Alfred Bjørnerød kjempet lenge om seieren med Ulrik Lolland, men på 2.runden ble Ulrik for tøff. Göran ble best mosseløper med 2.plass, Alfred  tok 3.plassen.

Sterke prestasjoner ble det også til  Sondre Ladim (9.plass), Sebastian B. Unnerud (10.plass) og Martin Malmstrøm (11.plass)

Tuva (4.plass) og Mira Lundsrud Fosser (3.plass) løp også veldig godt i myrene rundt skihytta!

Flere bilder fra Gjørmeløpet:

Gjørmeløpet 2021