Beste plassering i 15-stafetten på mange år.

Postet av OK Moss den 22. Mai 2022

I går var det dags for den tradsjonsrike vårstafetten 15-stafetten. OK  Moss stilte med to lag og hele 30 personer ble med å løp stafett i regnet. I tillegg stilte vi med 11 barn fordelt på 3 lag i barnas Råtasskonkurranse. Osloklubben Oppsal er arrangør og konkurransene gikk fra den gamle slalombakken Fjellstadbakken i Østmarka.

I Råtasskonkurransen besto av en postplukk konkurranse hvor man skulle samle så mange poeng som mulig. Det var også innlagte momenter med quiz, vassepost, jungeløype og møte med Østmarkaulven.  OK Moss stilte med de tre lagene Urokråkene 1, Urokråkene 2 og laget Sky.

I 15-stafetten fikk 1.laget en av de bedre plasseringene på mange år. Det ble løpt godt over hele linja og til slutt kom laget inn til meget god 7.plass av 32 lag. Dette var også siste premieplass og det vanket termokopper som premie for innsatsen.

Det så lenge ut til at vi skulle få to gode plasseringer i årets stafett, da  2.laget lå an til en fin 24.plass. Men en feilstempling på siste etappe på 2.laget gjorde at laget desverre ble disket.

Veldig gøy at vi klarte å stille 2 lag i denne stafetten og ekstra morsomt er det når flere fikk sin stafett-debut og samtidig en positiv løpsopplevelse.

Så nå skal vi sette oss et hårete mål om å stille 2 lag til høstens stafetthøydepunkt 25-manna!. Så alle OK Mossinger må holde av helgen 8.-9. oktober, da skal vi virkelig vise klubbens bredde! Vi trenger å mobilsere store og små, unge og gamle, elite og rustne travere! Interessepåmeldingen åpner snart på hjemmesiden!