Beste plassering i 25- manna på mange tiår for OK Moss!

Postet av Orienteringsklubben Moss den 10. Okt 2022

I helgen har OK Moss vært på tur til 25-manna utenfor Stockholm. Årets 25-manna stafett gikk av stabelen i naturreservatet Flemmingsberg.

Et av klubbens sportslige mål for 2022 var å klare å stille med to lag i denne stafetten, og for første gang på lang tid klarte vi å mønstre 50 løpere  på tur til Stockholm! Det viser at vi har en super bredde i klubben! Det var svært få andre norske lag som klarte å stille opp med to lag i årets stafett. Blandt våre 50 løpere var det over 10 debutanter i 25-manna sammenheng! Vi hadde også et solid aldersprik med på turen, fra den yngste på 7 år opp til løpere over 75år.

Løperne kom seg til Stockholm med både buss og bil i år!

Etter en natt på hotell var det dags for helgens høydepunkt i strålende vær. Aurora Gjølsjø og Kristine Roskifte fikk æren av å løpe første etappe på våre lag.

1. laget leverte solide prestasjoner over hele linjen og havnet til slutt på en knallsterk 70.plass! Vi har ikke vært i nærheten av en så sterk plassering på mange tiår. 72 plasser bedre enn vårt resultat fra 2019.

På 2.laget var det natulig nok flest ferske løpere og debutanter. Dermed ble det knyttet stor spenning til om vi fikk alle i mål og godkjent plassering. Men på tross av mye god løping ble det dessverre 2 feilstemplinger på laget og resultatet ble dermed disk.

Men det bryr vi oss ikke om, da dette var et like stort sosialt klubbøyeblikk som Klubb KM stafett.  Mange fikk prøvd å løpe stafett i utlandet og terskelen for å bli med igjen ble enda lavere!

På kvelden var det dags for en sosial felles middag. Dagens stafettkart ble delt ut og det ble gode diskusjoner rundt bordene.

På søndagen var det 25mannamedelen - individuell mellomdistanse i de samme skogene som vi løp stafett. Så her fikk man en ny mulighet til å prøve seg på krevende løyper i Flemmingsberg skogen.

Vi stakk av med flere topplasseringer!

Alfred Bjørnerød  (H18E -2) og Erika Lind- Larsen (D18E-2) vant begge sine eliteklasser! Klubbens  yngste, leverte også gode løp, Mira Fosser Lundsrud tok 2.plassen i D10 og Ella Aune Rytter Jakobsen ble nr.3 i klassen Inskolning

Resultater 25-manna stafetten

Resultater 25-mannamedelen

Snipp snapp snute, så var denne turen ute! Vi satser på ny Stockholmstur med 2 lag i 2023!