Påskeløp i Sverige - Five-O

Postet av Orienteringsklubben Moss den 19. Apr 2022

25 OK Moss løpere brukte årets påske på O-løp i Sverige. Nærmere bestemt Five -O.

For uten masse morsomme o-løp i forskjellig terreng, var dette først og fremst en veldig sosial tur. Det var fellesmiddager på restaurant og sosial hygge på kveldene. Anbefaler alle å bli med til neste år!

Første løp var nattløpet Häxjakten som gikk rett uten for Skara. 10 mosseløpere stilte til start i løypene med ganske krevende nattorientering i et flatt og grønt terreng. Det var fellesstart i klassene D/H14 og D/H16.

Beste mossing ble Tuva Lundsrud Fosser (D14) med en 2.plass og Tonje Holm (D50) med en 4.plass.

Resultater:

Dag 2 av Five-O var sprintløpet Kortfredan som ble avholdt rett nord for Lidköping. Her var det sprintløyper i skog og boligfelt. OK Moss stilte med 19 løpere til start.

Beste mossinger ble Erik Rytter Jakobsen (H40) og Tordis Rytter Jakobsen (D75) med hver sin 2.plass. Mira Lundsrud Fosser tok en 3.plass i D10 og Elise Holm Nedrebø fikk en fin 4. plass i D12.

Resultater:

Dag 3 var det dags for første langdistanseløp med løpet Öjetrampen. 17 mossinger stilte til start. Gode veivalg på langstrekkene var helt essensielt denne dagen.

Sofie Holm Nedrebø ble beste mossing med en fin 4.plass

Resultater:

Etappe 4 var Bohuslunken som gikk nord for Uddevalla. Dette var nok et langdistanseløp, i skikkelig villmarksterreng! 15 løpere stilte til start fra OK Moss.

Beste mossing denne dagen ble  Mira Lundsrud Fosser (D10) med en 3. plass. Elise Holm Nedrebø (D12) og Ole Johannes Nedrebø (Medelsvår 5km) tok hver sin 4.plass.

Resultater:

Siste løp i Five- O var Vikingaträffen som gikk rett utenfor Trollhättan. Dette var en mellomdistanse i relativt kupert terreng. OK Moss stilte 12 løpere.

For klassene D/H14 og D/H16 var det laget en cup av de 4 første løpene. Cupen endte i en jaktstart i dette løpet.

Tuva Lundsrud Fosser og Sofie Holm Nedrebø kjempet en hard kamp i D14. Tuva trakk til slutt det lengste strået i en spurtduell og endte dermed på 4.plass og Sofie fikk 5.plassen. Emma Aune Rytter Jakobsen fikk en 11.plass totalt i D16.

Ellers var eneste mossing på pallen denne dagen Mira Lundsrud Fosser med en strålende 3.plass

Noen bilder fra turen: